lyckopeter
Medlemmar-
Innehålls Antal
14 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm lyckopeter
-
Placering
Kadett
-
Och vet inte hur din ser ut...men på min går både avgaser och vatten ut genom knä..så blir tätt om man sätter en stor gummitätning över hela och skruvar ihop.
-
Tvingar med lämpliga metallbrickor och gummipackning funkar gött =-)
-
Spekulationer är också välkomna =)
-
komptest är enklaste och billigaste vägen till första felsökning...finns grejer för att testa på biltema, jämför med att köpa ny topplockspackning, grenrörspackning och bultar som det helst ska vara...och momentnyckel är med ett måste vid återmontage om du inte har någon.
-
Är den sjövattenkyld så finns det risk för att block eller topp är kex...och att du får vatten i motorn av den anledningen, annars kommer det från impellerpumpen eller oljekylaren, eller kyllimpan. men kan även vara topplockspackningen. börja med ett komptest.
-
Glömde säga...om du gör som jag beskrev så du måste trycka två ggr både in och ut ur limpan går ju en kanal från oljekylare och fram, och en framifrån och bak till avgas. eller att du sätter en slang som går in och ut i framänden.
-
På ingångarna till min limpa sitter det kopparrör som är tätade med en oring, och på rören sitter det slangar som går vidare.Så jag satte på slangstumpar på alla rör, tätade med passande bult och slangklämma, monterade en gummipackning mellan limpa och knä så det blev helt tätt. med en liten rörstump och två slangklämmor anslöt jag trädgårdsslangen in på limpan. sen slog jag på trädgårdsslangen. Misstänkte starkt att limpan var dålig då jag hade fått vatten i motorn. resultatet gav ingen riktig ahaupplevelse,lite fuktigt i två av insugsrören efter fem minuter. så gjorde tvärt om, gjorde en plugg med ventil som jag satte tryckluft till, och hade limpan i ett vattenbad... då såg man verkligen hur mycket det läckte. Hoppas mitt svar kan ge nån hjälp.
-
tar en chansning och gissar på att du har skrivit fel och att det är atf olja.... du kanske kan få lite hjälp här ------> http://www.yanmarhelp.com/i_box2.htm motorbeteckningen hittar du säkert om du söker lite runt om motorn med en ficklampa
-
Låter som om trimplan inte funkar....vänster trimplan går kanske inte upp som det ska? åtgärd...byta oringar och gå igenom . alternativ..en för svag styrning monterad= köpa ny = dyrt
-
Och ja...det är 3 Zenith stromberg rätta benämningen på motorn kanske är aq165? iaf b30 i marinversion...
-
Ingen kunnig här som kan ge mig svar? eller iaf någon ledtråd....
-
Frågan uppkom då jag har problem med kylningen och såg den här bilden som ser ut att vara liknande kylnig. Där ser det ut som om slang 6 ska gå till avluftning ,och att det ska vara en till slang till expansionskärl.som inte finns på min. ----> www.martec.se/html/1vp170.pdf ev ska slang 3 och 4 ska byta plats?
-
1- Kylvatten IN 2- Kylvatten UT 3- Motorvatten IN från termostat 4- Motorvatten UT 5- Avluftning expansionskärl 6- Till expansionskärl
-
Hej! Är osäker på om kylningen till min aq 170 är rätt gjord. Någon kunning som kan ge mig svar?