Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024

mloren

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mloren

  • Placering
    Kadett
  1. nää, det är bara själva givaren jag skruvar ur, ett hål på cirka 40mm, och det är Diesel jag tankar... tanken sitter öppet och lättåtkommlig, det funkar klockrent :-) Senast ändrad av mloren | 10 augusti 2012 | 09:34 Senast ändrad av mloren | 10 augusti 2012 | 09:37
  2. Hej igen! Så var det äntligen dags att tanka igen efter den fanastiska sommaren. För att göra en lång historia kort kan jag konstatera att problemet ligger i mitt fall i att påfyllningsröret har för klen dimension och sväljer inte i den takt pumpen leverar.(ca35-40mm) Men nu kör jag en genväg, jag skruvar ur tankarmaturen och fyller direkt i tanken, det är en enkel manöver och nu fyller jag tanken på 3 min istället 30min. Tack för alla tips er input. Micke
  3. Samma problem från start, men efter några säsonger på det här viset måste jag hitta en lösning då jag verkligen tröttnat på det här. Påfyllingsslangen går väldigt brant rakt ner i tanken och det finns inga böjar över huvudtaget på den, och det som gör skummteorin trolig är att avluftningen sitter ganska nära påfyllningen(även den nya jag gjorde) vilket låter som att skummet vid tankning hindrar luften från att komma ut, så även om jag kontrollerat fritt blås innan jag tankar skummar det igen under processen..... Men som sagt, det återstår at testa detta i verkligheten innan jag tar ut segern i förskott :-) mvh Micke
  4. Ok, då har vi inte samma problem, jag har inte varken bygel eller kedja, det är i mitt fall helt klart att bränslet inte kommer undan och Dieseln fyller upp röret och får pumpen att slå ifrån. i mitt fall tror jag starkast på skummteorin då jag redan testad det mesta vad det gäller luftningen, och dessutom satt på en extra luftning som är 20mm grov utan resultat trots fria luftvägar vid provtillfället. Nu är jag väldigt nyfiken på att prova skummfri tankning men jag har full tank och det fantastiska sommarvädret gör ju inte att man ligger ute och myskör direkt , så jag får väl ge mig till tåls lite grann :-) Tack Micke
  5. Aha, den va inte så dum, i min tank går Dieseln ner i toppen på ena kortsidan och kanske detta kan vara en anledning, ska prova med att tanka genom en slang som når ner till botten på tanken för att se om det hjälper. Tack
  6. Tack för svaren! Det här med luftslangen var intressant, när jag gjorde en snabbtitt visar det sig att den nya slangen jag själv satt dit har just detta problemet, orginalslangen han jag inte kolla upp i ösregnet men skall göra detta i det snaraste, mycket möjligt att detta är lösningen. Att kättingen till tanklocket skulle ha med detta att göra är uteslutet, problemet är att oavsett hur långt ner du kommer med handtaget så fylls hålet upp och pumpen slår ifrån, problemet är alltså att bränslet inte hinner undan i den takt pumpen fyller på. Just nu har jag full tank men så sanrt det blir aktuelt återkommer jag med ev. resultat. M.V.H Micke
  7. Hej! Jag har ett bekymmer som snart driver mig till vansinne och hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig lösa detta. När jag skall tanka min båt (Benetau Antares 710) tar det en evighet eftersom handtaget slår ifrån hela tiden då tanken sväljer väldigt dåligt. Jag har kollat orginalluftningen och dessutom lagt till en extra luftning ovanför intaget i tanken men det blev ingen förbättring att nämna, kör jag ner en slang igenom intaget löper den till synes problemfritt ner till tanken, så troligtvis är det inget som fastnat på vägen ner!? Finns det något mer jag bör kolla eller kanske sitter någon på det självklara svaret? Tack för hjälpen Micke Senast ändrad av mloren | 23 juni 2012 | 16:24
×
×
  • Skapa nytt...