Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024

Lasse373

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Lasse373

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack Tomas. Du menar att det skulle bli någon form av överbelastning på en cylinder och ett skyddssystem går inte och släcker en cylinder. larmsignalen har jag kopplat ur. Kanske låter korkat men det lät ganska mycket varje gång jag startade motorn för ett par år sedan. Kan kanske ha något med saken att göra? Problemet uppstod först gången när jag kört motorn på fullt med fem personer i båten. Alltså ganska hög belastning. Efter jag kört så i 20 minuter över baggensfjärden så sänktes plötsligt varvet och motorn lätt burrigt och vi kunde bara köra fem knop. Inget hände när man rörde gasen (om man inte slog av den helt) Upplever att jag kört sönder någon tändningsfunktion eller något som gör att motorn inte pallar för hård belastning. Var och hur börjar jag felsöka? mvh lasse Senast ändrad av Lasse373 | 20 juni 2012 | 21:24
  2. Har en tvåtakts suzuki Dt-92 på 85 hästar. Går utmärkt på tomgång och kommer iväg bra. Men när jag ökar varvtalet så låter det som den lägger av på en av de tre cylindrarna och motorn går långsamt och är kraftlös. Händer inget när jag rör gasen utan får stanna och lägga ur växeln. Varva ur på tomgång en gång och sedan funkar det igen. Ju fortare jag kör desto snabbare uppkommer problemet. Vid full gas tar det 10 sekunder innan motorn låter burrigt, går ned i varv och är kraftlös. Kör jag på halvt gaspådrag så tar det kanske två minuter innan det händer. Händer inget när jag chokar. Har bytt soppa, bytt tändstift, bytt membran i pumpen, tömt förgasarna på soppa några gånger. I höstas gjorde en meck rent förgasarna. Det är som en del av motorn slås ut vid hög belastning och man måste blåsa rent systemet för att kunna få tillbaka full kraft. tacksam för svar. Lasse
×
×
  • Skapa nytt...