Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025

ericsanden

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ericsanden

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tjenare! har en direktinsprutad Ford PCM 5.8l pro boss motor i min båt. den har sluten färskvattenkylning och går otroligt bra. dock så har jag nu märkt att när jag kommer upp i höga varvtal ca 3.800 så kommer det en fin vit ånga bakom båten som försvinner väldigt fort. detta måste ju vara kylarvätska som läcker in genom topplocket om jag inte har helt fel? nivån i kylsystemet har sjukt efter några timmars körning men inte så jätte mycket. ingen ånga syns vid marshfart ca 2.800 varv. Kan det vara så att läckan är så liten att den bara tjyvar vatten när jag pressar motorn? och hur skadligt är detta för motorn förutom att jag måste fylla på lite kylarvätska då och då? // Eric Senast ändrad av ericsanden | 07 juni 2012 | 18:46
  2. Jag gjorde en kontroll av returen efter detta, vilket jag igentligen borde gjort innan jag installerade hela kittet. Kopplade loss returslangen från tanken och la den i en hink, startade sedan motorn och lät den gå på tomgång. fyllde upp ca 2.5L på minuten. Jag har googlat runt lite och det finns ju givare för diesel som fungrar så att det sitter en mätare på returen också så räknar mjukvaran bara bort det värdet från det första, easy peasy. Men finns det för Bensinare?
  3. tjenare allihopa! jag har en ski nautique med en direktinsprutad 5.8l v8 och installerade precis ett Garmin flödessystem. det fungerar kanon och jag har inget dålig att säga om detta. lätt att installera och bara att köra igång, grymt. Men... motorn slurpade i sig 170L i timman på tomgång. visade sig att det gick mer i retur till tanken än vad jag hade anat. Hur kan jag få en korrekt flödesinformation på en sådanhär motor? går det att koppla in en Diesel givare? för de har ju samma problem på dieselmotorerna
×
×
  • Skapa nytt...