Gå till innehåll
måndag 25 november 2024

HanneZ82

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    219
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

9 Neutral

Om HanneZ82

  • Placering
    Kommendörkapten
  1. Topplock finns att köpa nya alternativt begagnade i bra skick. Det är världens mest beprövade motor så det är bara att köra på.
  2. Men jösses... Vad är det här för skrämselpropaganda? Du kanske ska tipsa om att han inte ska köra på grund också? Löjligt... Är du säker på att soppan är slut? Det kanske var pumpen som gav sig samt att det fanns soppa kvar?
  3. Rekommendera vet i fasiken men det är ju högst personligt. På en båt i den storleken så börjar det bli intressant på riktigt med diesel. Mitt enda tips är att om du ska lägga de pengarna så ÄLSKA båten. En båt från 95 borde vara billigare, eller?
  4. Har tyvärr inget svar men det är tydligt att tillverkarna medvetet förvirrar för att kunna sälja sin glykol dyrt. Vart själv extremt förvirrad när jag skulle byta kylvätska i en bil nyligen.
  5. Limporna måste du klyva för att se skick. Kinalimpor samt knä kostar ca 4k. Bälgarna kan du ockulärt avgöra skick på.
  6. Ja o sen når inte alla sladdar/slangar heller...
  7. Häller ni ut ölen och slänger köttet då eller? Annars har ni ju merparten i era kroppar menar jag :-)
  8. Att landa på 100k totalt för en bayliner från 87 är galenskap i mina ögon. Halvera så börjar det närma sig en vettig prisbild. Kom ihåg att på blocket ligger bara osålda båtar. Vissa ligga år ut och in så dessa priser kan man inte jämföra med.
  9. Det var de modeller som producerades allra mest under båtyran i slutet av 80-talet som kunde va dåliga. Typ 2455 etc. Som alltid köp så ny du kan och så stor motor du har råd med.
  10. Det går utmärkt att än så länge köpa impeller till daddy-dreven men de kostar ca 2600 kr och man måste beställa från staterna. Så visst går det men ekonomiskt är det inte försvarbart.
  11. Åter igen, det beror på vilken av OMC-dreven som man talar om. Ingen som gäller generellt för OMC-drev alltså. För den vetgirige: http://www.hastings.org/~stuart/cobra/ Bra sida för att identifiera de olika OMC-dreven http://www.allamericandriveservice.com/OMCCobra.html
  12. Att det skulle vara lätt att få tag på delar är en lögn. Omc gjorde flera olika drev och vissa av dem är det mer eller mindre omöjligt att ens få tag på en impeller. Angående motorn beror det så klart på vilken omc motor det gäller. Att välja annat än merc när det finns flera att välja på är egentligen att be om bekymmer.
  13. Ptja... det kan det ju vara. Om den tycker den knackar så ställer den sig i något form av limp-mode. Koppla bort den o testa o se om det hjälper.
  14. Elverk går ibland att ställa upp. Googla modellen så lär du få reda på det. Givetvis kan du koppla in en ctek innan konvertern. Du får la dock fundera på om du vill installera en "landströms-enhet" innan c-teken.
  15. Man kan inte avgöra på en limpa/knä om de är sönderrostade genom att lägga handen på dem. Det enda man möjligtvis kan avgöra då är om kanalerna är igensatta vilket är ett av flera fel som kan uppstå. Temperatur på limpor/knä hänger dessutom ofta ihop med problem med termostat/termostathus.
×
×
  • Skapa nytt...