Gå till innehåll
måndag 02 december 2024

mangoman66

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mangoman66

  • Placering
    Landkrabba
  1. Har en Honda bf150 som är bestyckad med en original honda rostfri propp 14*19. Vill kunna komma ner lite i fart på tomgång, eller rättare sagt kunna höja varvet lite från nuvarande ca 700rpm vid en fart av ca 2,3-2,5 knop. Håller på med trollingfiske och vill slippa använda drivankare för att få ner farten till önskad.. Det är inte hela världen om jag tappar några knop på topp. Funderar på en vanlig alu-propp som är 14,8*17, alltså lite större diameter men lägre stigning att använda under trollingsäsongen. Är jag rätt lr fel på det i mina tankar?
  2. Tack för länkarna.. Ska testa att skruva på justeringsskruvarna så fort tiden finns
  3. Hejsan! Nyreggad på forumet, men tjuvläst lite här från o till. Jag har strul med min suzuki dt 85 -91, den startar som den ska men när jag lägger i växel så dör den ofta. Men om jag kommer upp i varv så går den som den ska - går riktigt bra t.om, släpper jag sen av gasen ner till strax över tomgång (saknar varvtalsräknare) så börjar den gå sämre igen, speciellt om jag ska försöka lägga mig på 4-5 knop. Försöker jag ge gas så dör den, men om jag med jämna mellanrum trycker in choken snabbt så håller jag liv i den o kan då öka varvtalet utan problem o sen går den som den ska när jag kommer högre upp i varvtalsregistret. Fick även en känsla att nedersta förgasaren flödade över vid dom varvtalen där den går dåligt - dock ej helt säker på det. Stiften är bytta o soppan färsk, kollat efter hål i slangarna men det verkar tätt. Har läst om andra med denna motor som haft liknande problem - där verkar det ha hjälpt med renoveringssats till förgasarna, men hoppas att jag slipper en sån operation.
×
×
  • Skapa nytt...