World Childhood Foundation vald till officiell välgörenhetsorganisation för Match Cup Sweden i Marstrand
Match Cup Sweden meddelade 2 juli att de har valt World Childhood Foundation till tävlingens officiella välgörenhetsorganisation. World Childhood Foundation stödjer projekt som arbetar med utsatta barn över hela världen. Initiativet att starta Childhood togs 1999 av Drottning Silvia och verksamheten finansieras i dag genom stöd från de ursprungliga 14 grundarna, företagssamarbeten och donationer. Childhoods målgrupper är gatubarn, barn på institution, flickor och unga mödrar. För närvarande stödjer World Childhood Foundation över 100 projekt i 14 länder och har kontor i Sverige, USA, Tyskland och Brasilien.
Det är en stor glädje för oss att få uppträda i ett gemensamt sammanhang med en organisation som World Childhood Foundation, säger Jan Torstenson, Match Cup Sweden. Det är en fantastisk möjlighet för oss att ge ett synligt stöd till Childhoods arbete för att förbättra förutsättningarna för världens mest utsatta barn. Alla parter till Match Cup Sweden står bakom beslutet att välja Childhood till officiell välgörenhetsorganisation och vi är övertygade om att våra besökare delar vår vilja att stödja Childhood.
Jane Olsson Thorburn, styrelseordförande för World Childhood Foundation i Sverige säger. Vi är glada över att ha blivit valda till officiell välgörenhetsorganisation för Match Cup Sweden och att få stöd från detta fantastiska evenemang. Vi hoppas det skall inspirera åskådare, sponsorer och andra deltagare att på olika sätt stödja vårt arbete för att hjälpa utsatta barn.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Torstenson, VD Brandspot
MATCH CUP SWEDEN
Telefon: 070-668 55 73, email: jan@brandspot.com
Gunilla von Arbin, Generalsekreterare, eller Mats Agurén
WORLD CHILDHOOD FOUNDATION
Phone: +46 8 524 630 50
mats.aguren@childhood.org
För mer information om World Childhood Foundation, se www.childhood.org
För mer information om Match Cup Sweden, se www.matchcupsweden.com
Match Cup Sweden i Marstrand 2-8 juli är årets största seglingsevenemang i Sverige. Det långsiktiga evenemangskonceptet innehåller tre olika delar, ett världsmästerskap i Match race-segling, ett omfattande underhållnings- och publikevenemang samt ett högklassigt näringslivsseminarium, Corporate Event Marketing Forum. Initiativet kommer från Brandspot, som i sportsligt samarbete med GKSS arrangerar Match Cup Sweden.
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu