Pressmeddelande, Stockholm 070904
TTG köper maringuiden.se och stärker greppet om båtmarknaden
TTG har genom förvärvet av maringuiden.se ytterligare befäst sin position som den ledande medieaktören inom båtsegementet där man sedan tidigare ger ut magasinen Båtnytt, Vi Båtägare
och Segling. Maringuiden.se är landets ledande och äldsta båtsajt. Den passar bra in i vår satsning på båtsegmentet och kompletterar våra magasin samtidigt som den stärker vår position på webben, säger Christopher Holmerin Chef TTG nya medier.
Vi har en lång tradition och unik kompetens när det gäller båtjournalistik. Vi har en lång tradition och unik kompetens när det gäller båtjournalistik. Nu skall vi ytterligare stärka varumärket och se till att maringuiden.se befäster sin ställning som den ledande båtsajten i Sverige, säger Mats Göthlin ansvarig utgivare för Båtnytt och Segling.
Maringuiden.se startades 1996 och har fram till förvärvet drivits av grundarna Dick Jexby och Jan Andreasson. Dick Jexby är mycket nöjd med att just TTG tar över sajten då de har de rätta förutsättningarna för att utveckla den såväl redaktionellt som kommersiellt.
Vi vill genom förvärvet av maringuiden.se ge annonsörerna attraktivare
kommunikationsmöjligheter till våra läsare oavsett om de är i tryckt eller digital form, säger Henrik Salén försäljningschef för båtsegmentet på TTG.
Förvärvet av maringuiden.se skall ses som ett första steg i TTG Sveriges större satsning inom nya medier. Vi arbetar intensivt med att utveckla våra befintliga varumärken på webben, och för diskussioner om ytterligare förvärv, säger Katarina Zwinkels tf VD TTG Sverige AB.
Vid frågor kontakta:
Christopher Holmerin, 070714 65 24
Dick Jexby, 070593 30 10
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu