Det första hydrolift frågade när vi kom in i montern var om vi ville köra nya S28. Gissa om!
Det räckte med att titta på bottenkonstruktionen på S28 som såg ut att vara mässans mest komplicerade bygge. Frågan är om det är en botten eller ett stealth-experiment. Vi gissar på att det är ett kanonskrov, för Hydrolift brukar inte gå bort sig. Och med denna båt anar vi att de måste lyckas eftersom massor av utvecklingspengar är begravda i konstruktionen.
Hydrolift kommer att satsa hårdare på Sverige och som ett led i det kommer vi att köra hela modellprogrammet så fort det finns tillfälle. S28:an på mässan hade dieselmotor på 530 kusar och en toppfart på runt 53 knop. Bensinmotor låter som ett roligare alternativ eftersom den här båten bör köras aktivt för att den ska fylla någon funktion. Det hydrauliskt uppfällbara kapellet är häftigt, men inte viktigt. Förarmiljön får dock högsta betyg, likaså den grova plastkant som tar stötarna där fendrar inte täcker. Priset? Runt 2,3 miljoner.
hydrolift.com
Förarplatsen ser mycket intressant ut och det ska bli ett nöje att testköra båten vid tillfälle. Vi undrar dock om det
inte hade passat bättre med Ullmanstolar här, med tanke på toppfarten på 50+ knop.
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu