Svedea är en nischaktör som specialiserat sig på försäkringar inom utvalda områden. Bolaget är idag ledande inom motorcykelförsäkring, snöskoterförsäkring och båtförsäkring och ett av de bolag som växer allra snabbast inom bil- och djurförsäkring.
I den mätning av kundnöjdhet i försäkringsbranschen som Svenskt Kvalitetsindex, SKI, idag presenterar toppar Svedea tillsammans med Länsförsäkringar kategorin fordonsförsäkring med betyget 77,4 på en skala 0–100, vilket är ett av de högsta uppmätta värdena någonsin bland försäkringskunder. Betyg över 75 vittnar enligt SKI om mycket goda kundrelationer.
Ända sedan starten 2010 har Svedea arbetat målmedvetet med att utveckla en kundcentrerad företagskultur och att skapa engagemang bland medarbetarna för att alltid sätta kunderna främst.
– Vi är extremt engagerade i att ta hand om våra kunder på bästa sätt och är övertygade om att det, mer än någonting annat, har bidragit till vår framgång. Kunderna ställer allt högre krav och förväntar sig ett snabbt, personligt och kunnigt bemötande, oavsett kontaktväg, säger Svedeas vd, Jonas Roberts.
SKI:s undersökning belyser utöver kundnöjdhet delområden som påverkar densamma. Inom flera av dessa visar Svedea värden som ligger långt över branschsnittet. Det gäller exempelvis delområdet service där Svedea placerar sig i topp.
– Det är när en skada inträffar som kunden på riktigt upplever sitt försäkringsbolag. Det är då vi ska leverera vad vi lovat när vi sålt försäkringen. Jag skulle säga att vi är genuint intresserade av att hjälpa till och får nöjda kunder av bara farten. Våra egna mätningar, den stora mängden positiva omdömen från våra kunder och nu även SKI:s mätning talar sitt tydliga språk, säger Jonas Roberts.
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu