Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
Gäst
Gäst

Nystart Sweboat - Båtmässan GBG

Inte så mycket siffror, utan mer om det nya Sweboat. Det är budskapet Mats Eriksson, nytillträdd VD vill förmedla till den samlade pressen.

 

- I det nya Sweboat har vi två tydliga målgrupper, dels medlemmarna själva som vi vill stärka med allt från standardavtal till utbildningar, kompetensutveckling och miljöfrågor. Dels den publika framtoningen, Det skall vara en stark konkurrensfördel att vara medlem. "Är du medlem hos Sweboat så vill jag handla av dig. Det är min vision, vi skall bygga köptrygghet".

Mats, tidigare marknadschef för Telenorbutikerna och vice VD vid reklamskolan RMI Berghs vill synliggöra och förstärka varumärket Sweboat.Att främja medlemmarnas intressen internationellt är viktigt, framförallt på EU nivå. "Med egna ombud i Brussel kan vi påverka där det behövs" Säger Mats som ser att marknaden är fortsatt positiv, dock med en viss avfasning. "Spännande med första båtmässan som kan ses som en "barometer" för resten av båtåret"

 

Text och foto: Jan Andreasson

 

 




Användar Respons

Rekommendera Kommentarer

Det finns inga kommentarer att visa



Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...