Martin Krite har dagen innan starten för det elfte Volvo Ocean Race, fått klartecken på att han kan mönstra på Groupama. Det var länge tveksamt om jag kunde följa med på första etappen på grund av sjukdom säger Krite.
Maringuidens utsände stöter på Krite på kajen i Alicante. Martin är just i färd med att gå ombord med sin packning på Groupama. Det är en liten väska som det inte ryms mycket i. För att få med sig det allra viktigaste vakumförpackar Krite sina få tillhörigheter. I väskan ligger två fleecetröjor och två fleecebyxor, två underställ, fyra par sockar och några få kalsonger. Självklart har han också med sig seglarställ och stövlar.
- Jag har smugglat med mig ytterligare en jacka. Jackan går lätt sönder när man jobbar på fördäck, säger Krite.
Martin Krite är på väg ut på sitt andra Volov Ocean Race. 2008-09 var han en av besättningsmännen på den nordiska båten Ericsson 3 med skeppare Mange Olsson.
Groupama Sailing Team - en fransk båt med skeppare Franck Cammas i spetsen. Teamet har tränat tillsammans under två år. Man köpte in Ericsson 4 i utbildningssyfte, den vinnande båten 2008-09.
Lena Jexby
Rekommendera Kommentarer
Det finns inga kommentarer att visa
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Skapa ett konto
Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!
Registrera ett nytt kontoLogga in
Medlem på maringuiden.se? Logga in här.
Logga in nu