Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2024-11-27 på alla områden

  1. 3 poäng
    Instämmer, även om "returer" på billiga saker fungerar relativt bra......eller vad man nu ska kalla det för. Köpte en sak till bilen från Wish. Den beskrevs som "genuine suede" och såg enligt bild ut att kunna vara något mocka liknande, även om jag förstod att det med 100% säkerhet är fuskmocka. Varan kommer så småningom och visar sig vara silikon (eller snarlikt material) med fina gjutna sömmar. Blev faktiskt uppriktigt förvånad, fusk mocka hade jag förväntat mig....men detta var ju rätt långt ifrån det. Steg 1. Skickar klagomål med förvald kategorisering "vara ej som beskriven" med foto och fötklaring att detta är gjuten pladt och inte "genuine suede". Svaret blir "ej giltigt skäl"! Steg 2. Väljer alternativet att vara oenig med avslaget och skickar in bättre bild på gjutskägg, fotm märken etc och mskro närbilder på gjutna sömmar. Svaret blir igen "ej giltigt skäl". Blir sur, men det handlar dock bara om typ 50kr så orkar man bry sig? Steg 3. Lite i protest och för att jävlas med AI som sannolikt är det enda som hanterar detta ärende så väljer jag åter alternativet att vara oenig och skickar en bild på bänkskivan i köket och skriver ett x i kommentarsfältet. Svaret blir att min klagan är beviljad och att pengarna ska betalas tillbaka😂 Typ tre dagar senare är mina ca 50 kr på kontot och min mocka grej i silikon ville de som vanligt inte ha tillbaka. Rätt intressant hur dagens automatiserade köpsajter fungerar!
  2. 1 poäng
    Gladpack har jag också använt.
  3. 1 poäng
    Här kan jag absolut inte hålla med. Senaste exemplet är svarta fenderpyjamas från Erlandssons, som skiftade färg till mossgrönt och blev som sprött papper redan efter bara några sommarmånaders förvaring i fenderhållarna på pulpiten. Svaret från Erlandssons var att det minsann inte var fel på dem och skäl till reklamation, det var jag som inte tagit hand om dem "på rätt sätt": Fendrar skulle enligt deras personal inte vara framme/ute i solen när man inte använder dem ! Och Hjertmans har inte bara problem med att ta hand om reklamationer - deras leveransprecision och administration vid beställning är ibland bedrövlig. Men restnoterade saker faktureras ofta redan vid beställning, inte när de långt senare levereras. Istället köper jag mer och mer av de små svenska marinföretagen, som inte är anslutna till samma kedja, där personalen vet vad de säljer.....och inte minst varför. Ofta är priset dessutom lägre än hos de stora.
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...