Kortslutning kan du utesluta, för om det blir kortslutning skulle det gå så mycket ström att kabeln fram till där kortslutningen är nästan omedelbart börjar brinna. I bästa fall går en säkring tidigt i kedjan. Däremot kan du (och har troligen) okontakt/glappkontakt.
Frågan är om du har spänning in när du inte har någon ut. Och framförallt - mot vad/vilken punkt mäter du, dvs vilken är din nollreferens/minus ? Det kan ju lika gärna vara minusanslutningen som inte har bra kontakt. Alltifrån batteriet till panelen.
Att bara lossa en kontakt och sätta dit igen kan visserligen tillfälligt få saker att fungera. Men man skall inte tolka det som "åtgärdat" utan mer som en hint att det kan ha något med felet att göra.
På en A25 sitter ju motorbatteriet (eller har du bara ett för allting ?) i utrymmet under förarplatsen. Ett utrymme som i de flesta A25 jag sett kan innehålla en hel del olika kablar lite härs och tvärs. Ofta måttligt fastsatta och strukturerade....
Om man lossar batterikabelskorna på batteriet är sannolikheten därför stor att man ruckar något annat. I synnerhet som dessa (i alla fall i original) inte hade mycket till jord/plusplint utan batterikabelskorna utgör kopplingsplintar. Inte sällan med 4-5 olika kablar inkopplade på varje kabelsko.
När felet inträffar igen - mät spänningar på olika ställen utan att röra något kablage. Använd batteriminuspolen som referens för instrumentet, och mät även de (oftast) svarta minuskablarnas potential i sin andra ände. Är det okontakt på dem kommer du troligen ha flera volt istället för 0V.
Dyker det inte upp igen så gå över anslutningskablarna från batteri till panel, även minuskablarna. Sådana som ser snygga ut är oftast ok. Dra lite försiktigt i dem för att se att de verkligen sitter fastklämda ordentligt i kabelskon.
Och glöm inte snurra på/kolla säkringarna. Är det inte bytt sitter porslinssäkringar som ju är kända för att kunna glappa.