Mången beprövad metod om utrymme finns på 31:an. Insexhylsa med 1/2" fyrkantsfattning mot en motsvarande sexkants hylsa. Är det trångt funkar en ringnyckel av kvalitet på en insexhylsa. Sen kan du ha oturen att någon bytt hållaren under resans gång så det inte är en fyrkant 1/2", eller dragit den rund. Är det i locket på kylvätskekylaren så håll emot i locket så det inte vrider sig för då riskerar du att bryta väggen till vändkammaren( den går dock att löda tillbaks). Har varit ute för att anodenhållaren sitter så att det blivit lättare och montera av gaveln på kylvätskekylaren och sätta upp i bänk. I ett fall lossnade den lödda gängan så att jag fick flamlöda tillbaka gängan.
Motorn på bilden har modifierad(eller ombyggd) sluten vevhusventilation i aktre ventilkåpan(kan va original på senare 31:or). Du har det senare luftfiltret som funkar bra till 31 serien men är lite litet till 41 serien. Slangen från ventilkåpan går till ? .
På 41:orna satte man på KN luftfilter och kopplade in vevhusventilationen i det och ett T-stycke till en catchbehållare under motorn.
Tyvärr så har du ett sk "garderobs montage" av motorn där det blir tight att byta anoderna på växlarna.
Det blir trångt med byten av t ex impellern , men det går att komma åt lättare med lite finess, även oljefilter byte kan va trångt om det inte av tillverkaren Nimbus satts in en service lucka.