Hej,
Skulle bara återkoppla efter mitt lilla Macgyver-experiment där jag använt släpvagnskoppling för att ersätta en trasig multikontakt.
Det korta svaret: Det gick alldeles utmärkt...
...men jag är inte beredd att rekommendera det.
Först och främst för att även om grejerna är gjorda för att sitta i den vidrigaste av miljöer utanpå en bil med vägsalt och elände så är det inte rostfria grejer och kvaliteten känns så där.
Sedan så när jag räknade antalet stift i befintlig kontakt så var där 13 stycket - precis samma antal som i släpvagnskopplingen alltså. Men där jag klippte isär kabelhärvan på "båtsidan" så var där inte tretton kablar utan 16. Nu visade det sig att i kust min båt användes inte de tre överblivna kablarna varför jag kunde låta bli att koppla dem, men jag gissar att Volvo inte skickat med dem för skojs skull så i andra tillämpningar kanske de behövs?
Sist men inte minst.... det är ju inte direkt snyggt. Jag vet att originalgrejerna inte är snygga och mina som dessutom var ihoptejpade såg ännu värre ut men jag vet inte... är inte så förtjust i resultatet även om det kommer få vara kvar denna säsong.
Men - alla givare, lampor, mätare fungerar och det går till och med att stänga av motorn utan att krypa ner i motorrummet och strypa bränslepumpen så den gör sitt jobb 🙂