Hallå!
Det kan ju bli till en omöjlig ekvation.
Det är lång väg mellan tankställena.
Liten båt, utöka tankkapaciteten, båten blir tyngre, drar mer bränsle och så vidare.
Sannolikt är den enda tillgängliga båten för liten för ändamålet, så det blir nog att fundera på att fly från Vladimir på något annat sätt.
Resonemanget för annars tankarna, alltså de tänkta tankarna, till Charles Lindberg och hans flygplan "Spirit och Sant Louise" där en väldigt stor bränsletank placerades bakom motorn, framför cockpiten. Och sikten framåt hade varit noll om det inte fans ett litet periskop att se genom.
Detta var ju egentligen en flygande bomb, då det säkerhetsmässigt var det fantastiskt idiotiskt att flyga med så mycket bränsle så nära inpå sig.
Har du räknat på hur många M det är, låt oss säga från Lysekil till någon ort med sjömack på Sörlandet, och därifrån till nån ort i sydvästra Norge till Shetland. Sedan Reykjavik därefter Grönlands sydudde. Sedan bör du väl ta dig till New Foundland.
Det fans väl inte med i planen att du har kompisar mitt ute på havet som backar upp med bunkerbåtar?
Du har inte funderat på att byta båten i någon hamn mot en segelbåt?
Förvisso har det ju gjorts rekordnoteringar med RIB-båt över atlanten, och även med roddbåt...
Bränsletankarna blir ju stora, du skall även kunna sova ombord, laga mat och äta. Fullständig navigationsutrustning med autopilot, AIS och radar förstås. Så säkerhetsutrustningen... ja det lär bli trångt ombord.