Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2018-11-06 på alla områden

  1. 2 poäng
    Jonsereds var tillverkare. Albrektssons var uthyrare.
  2. 1 poäng
    Anemos har många alias...
  3. 1 poäng
    De grövre är rostfritt, de klenare förkromad mässing. Ungefär.
  4. 1 poäng
    När du ska lossa givarfästet så var försiktig så att "mounting flange" (hittar ingen bra översättning..) inte trillar ner i bränsletanken. En av skruvarna brukar vara längre än alla de övriga så plattan ska bli hängande kvar . Om du lossar skruvarna lite i taget så märker du vilken skruv som är längre. Sen är där en slits i "mounting flange" så den kan träs över kanten på tanken och lyftas ur när alla skruvar är lossade.
  5. 1 poäng
    Leta reda på en Kryssarklubbsmatrikel. Där finns ett register över medlemsbåtar (sorterat efter båttyp). De ägare som har "udda namn" borde du kunna hitta på någon katalogtjänst. Spelar ju ingen roll om de inte har båten kvar, de borde ju komma ihåg lite om den i alla fall....
  6. 1 poäng
    Prova att få tag i någon som äger en Maxi 120 eller kontakta varvet eller Pelle Petterson som ritat båten. På internet verkar det vara svårt att hitta mer detaljerad informaton om Maxi 120.
  7. 1 poäng
    Har du provat att maila den här personen..? https://www.sailguide.com/aasikt/comment-nr2984?parent=897
  8. 1 poäng
    Jahapp då var sommaren över, och den var ju inte dålig direkt för båtåkare. Mindre roligt var ju haveriet med kontaktorn mitt i juli som nu lett till urmontering av motorn igen. Aldrig kul göra samma jobb två gånger och inte med tre månaders mellanrum. Hade tänkt denna tråd nu skulle vara till ända men som ni vet korven har två.😄 Idag så lyftes galten åter ur sin motorbädd. Total tid med renplockning bortmontering av diverse föremål som blockerar urlyftet tog 5,5 timmar. Man kunde ju hoppas återmonteringen går lika fort, men efter att gjort detta så vet jag att det tillgår två arbetsdagar för det. Nu blir det fortsatt bortmontering av badbrygga och snickerier i motorrummet, sen är resten Kjells problem. Och det känns otvetydigt rätt skönt, för tålamodet tryter lite grann just nu. 😓 Stort tack till Epoca Leffe här på Mg som hjälpte till vid isärmonteringen, han åkte hela vägen från Eskilstuna och var inte bara kvick med att hjälpa till med demontering när ens egna fingrar ej når åt, utan var också ett bra stöd att ha i mina humörsvängningar. 😎. Det är sann vänskap det.Berntsen dök upp och fick även denna gång visa sitt finlir med tre stycken spel. Totalt går det åt tre till fyra gubbar att lyfta denna tingest ur detta trånga hål.
  9. 1 poäng
    Inte helt lätt med den ojämna delningen av fästhålen.
  10. 1 poäng
    Men då hade jag ju inte behövt ställa frågan.
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...