Hej! Ditt relä är nog okej för ändamålet. Men som du själv - och andra - säger måste ju de två oinkopplade reläkontakterna för styrning kopplas nånstans. (Men inte till batteriets plus&minus, vore meningslöst?)
Eftersom du vill ha funktionen att bogpropellern skall vara garanterat inaktiv tills huvudmotorn startats så finns det bara en bra inkoppling kan jag tycka. Nämligen...
Reläets kontakt 86 till generatorns D+ och reläts kontakt 85 till jord/battminus.
D+ kan ha andra beteckningar på generatorn men där kopplas normalt skiljerelä för laddningen. Reläet drar endast då huvudmotorn startat och varvats upp tillräckligt så att generatorn har börjat ladda.
Googlade f.ö. litet på ditt relä "0 332 002 168" och fann en segt uppkopplad texas-sajt enligt bilden nedan. (Se min snedställda källhänvisning, strunta däremot i att kolla den själv för det krävs tålamod.) Fann även en annan sajt med produktinfo om just ditt relä.
Men i bilden nedan framgår också att reläet är "polariserat", det innebär att el-strömmen bör flyta i rätt riktning. Tänker alltså här närmast på högströms-kontakterna 30 & 87.
[Det funkar bra även om du förväxlar dessa men inte så länge, slitaget av gnistor på reläets inre kontakter (här silver/nickel) är kort sagt anpassade för en viss strömriktning. Och gnistor blir det när sk induktiva lasters ström bryts, alltså saker med lindade spolar typ elmotorer. I ditt fall bör du därför säkerställa att 30 är kopplad till plussidan och 87 till bogmotorn och inte tvärtom.]
Reläets styrspole har f.ö. en parallellkopplad resistor enligt schemat, gissar att det är nån sorts temp-beroende resistor typ NTC eller PTC? Vete katten, men eftersom reläet är avsett för kontinuelig drift så skyddar resistorn reläspolen mot överhettning??