Gå till innehåll
lördag 28 december 2024

Ledartavla


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2018-07-31 på alla områden

  1. 2 poäng
    vatten mellanskroven, ligger det något vatten i båten? kan påverka massor!
  2. 2 poäng
    En plastpropeller? Näh, inte till det bättre. Använd det du har och utvärdera ordentligt först.
  3. 1 poäng
    Så då är du inte "en ansvarfull och erfaren skeppare"? I en annan tråd är du språkpolis men här svänger du dig med uttalanden som du inte har någon grund för. Nä, nu lägger jag ner.
  4. 1 poäng
    Såja såja mina herrar, värmen eller
  5. 1 poäng
    Inget komma före 'och' Alternativ: Gummi är inte vad det har varit och inte bensin heller. Gummi är inte vad det har varit, inte bensin heller. Jag vet, nu får jag skit för detta ... /Språkpolisen
  6. 1 poäng
    Din motor kommer att vara 40 år gammal 2021. Reservdelar hålls i typ 10 år. Hitta ett forum för Suzuki. Där kan du hitta fler svar än här.
  7. 1 poäng
  8. 1 poäng
    Du bör självklart inte låta blåsa och gummislang utsättas för konstant solljus.
  9. 1 poäng
    Jag kanske borde täcka över slangen med en duk när den ligger i båten?
  10. 1 poäng
    Hej och välkommen till maringuiden 👍😃 Ju närmre du får riggen mot aktern desto mer lyftkraft i båtens akter. Du får ändra sprinten som går genom riggspärren. Med 20 hk ska den båten gå som en virvelvind. kompisen har en crescent 4,50 med 25 hk murkla, med den åkte hans ungar vattenskidor när de var i tonåren. Antar att detta är en typ roddbåt. Kolla också att motorn inte sitter för djupt kav plattan ska sitta i båtens bottenlinje. Beror på men finns ju lång och kort rigg, har du en båt för kort rigg och har en motor med lång rigg, kommer propellern för långt ner och vice versa. // Peter
  11. 1 poäng
    Riggvinkeln är troligen fel, för mycket vinklad uppåt. Prova att fälla in motorn mer mot akterspegeln. Alternativt, be någon sitta långt fram i fören för att tynga ned den.
  12. 1 poäng
    Återkommer till bränsle frågan orkar motorn inte varva ur med de tidigare propparna och man byter till mindre så kan det vara ett tecken på för lite bränsle. Att mäta är att veta, kollar du laddtrycket ser du direkt om den får för lite bränsle. Alternativt turbo slut men troligtvis inte slut på två motorer samtidigt.
  13. 1 poäng
    En 8tons båt borde göra ca 30 knop med 2 kad44. min gör det iallafall. Att märka att båten inte varvar mer än 2900 innebär ju inte automatiskt att man skall byta proppar. Har båten varvat ur och toppat 30 knop innan du noterade detta? Och även jag undrar om det är din båt och dina bekymmer eller är du bara spekulant?
  14. 1 poäng
    Har råkat ut för dålig kontakt där kabeln från batteriet var fastskruvad i motorblocket, lossade och gnuggade lite med sandpapper, skruvade fast, fixat. Märker nu att de flesta problem som dyker upp på mg har jag någon idé om utan att egentligen kunna något. Det måste bero på att det knappt finns något fel jag inte har haft. Men jag gillar när grejer går sönder, då får man tillfälle att hitta på en lösning och lära sig något. (Hustrun är av annan åsikt)
  15. 1 poäng
    Sorry, hittade PDFn. Laddade ner dem tidigare för att det var sånt jävla meck med att hitta dem. Där har du länk till PDF filen http://www.marinepartsexpress.com/express/pdf/POST EVC-C.pdf
  16. 1 poäng
  17. 1 poäng
    Mät på batteriet att den verkligen laddar när motorn är igång. Du bör ha ca12,5-12,7 volt med motorn av och ca14 med motorn igång...
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...