Hejsan!
Det är kanske någon klurig finess i ditt schema som jag inte förstår.
Men jag föreslår att du använder dig av Biltemas skiljerelä istället för switch B.
Då blir det mer automatik som utesluter skepparens glömska.
Sedan förstår jag inte varför du vill kunna välja att antingen belasta babordsbatteriet eller styrbordsbatteriet med frysboxen? Är dessa båda förbrukningsbatterier? eller är det ena ett startbatteri till motorn? iså fall skall startbatteriet inte belastas med varesig frysboxar eller andra dagsförbrukare. Om nu dessa båda batterier är förbrukningsbatterier, varför inte parallellkoppla dem?
Men om du vill kunna välja så räcker det med en vanlig omkopplare som tål tio ampere, den på din översta bild duger säkert bra.
Jag är inte alls förtjust i de runda och stora batteriomkopplarna, sådan som du visar på bild två och tre. Dessa är från början avsedda att koppla ihop och koppla isär olika batteribanker ombord. Under gång när generatorn laddar, kopplar man "both", sedan i hamn kopplar man bort det batteriet man vill använda som startbatteri. Jag själv och andra här har skrivit om det innan, att man glömt av att koppla i från och spara ett batteri i hamn, och efter att ha varit inblåst i några dygn har man förbrukat båda batterierna och inte haft något att starta på... Bättre med två vanliga "huvudbrytare" (=batterifrånskiljare) och även här Biltemas skiljerelä. Och då en gång för all bestämma sig för att man använder ett av batterierna som startbatteri, punkt slut.
Underförstått då att det andra batteriet försörjer alla andra förbrukare ombord.
Jag brukar rekommendera att startbatteriet försörjer startmotorn, ankarspelet och bogpropellern, om man nu har sådana ombord och ingenting annat! Medan det andra batteriet försörjer belysning, pumpar, radioapparater och liknande. När det gäller ankarspel och bogpropellrars försörjning brukar det råda olika åsikter... Men så här tycker jag.