Sportbat 0 Postad 6 Juli , 2005 Hallå! Är lite intresserad av en Weedo GT men skulle vilja veta lite mer om den från något som har lite erfarnheter av en sådan. Hur den går i vattnet? Bra vattenskidbåt? Lagom storlek på motor? Lång eller kort rigg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 6 Juli , 2005 Tja. En kompis hadde för en massa år sedan en Weedo GT med en 125hp Mercury. Den gick som ett skott men började vobbla vid ca 45knop (hadde ingen GPS på den tiden). Annars har dom djup v-botten och går kanon i sjön. Vill du åka fort är väl en ca 70hp att föredra då gör den lätt närmare 40knop, vill du åka lagom ca 50hp. Konstruerades av Lennart Ebbekke och Henrik Hermansson (kontruerade senare Smuggler)för Roslagsloppet ca 1964 och byggdes sedan av Sigurd Isaksson (Papp-Isak). Klart en av dom ballaste 14fotarna. Lycka till. www.smuggler.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MangeJ 0 Postad 6 Juli , 2005 Kan varmt rekommendera Weedo GT! Köpte ett vrak för 3 år sen som jag har renoverat. Går kanon i sjön o tål mycke stora motorer för sin storlek. Har en johnson 50 på nu som ja skiftar propeller på beroende på skidor eller busåkning. Ska montera min nyinförskaffade johnson 85 v4 så fort jag får tid. Enda nackdelen jag märkt av är att den är VÄLDIGT känslig hur kavitationsplattan ligger i jämförelse med skrovet, hade hopp o studs båt innan ja höjde motorn 3cm. Nu ligger den som gjuten i 35kn. Förövrigt mkt bra till skidåkning då den knappt lämnar några svall alls! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sportbat 0 Postad 7 Juli , 2005 Tack för informationen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser