lejonleo 0 Postad 30 Augusti , 2020 (redigerade) Då båtplats är ett såpass stort och viktigt ämne anser jag att det borde vara ett "snack" för sig, och vidare vara indelat i underkategorier beroende på geografiskt intresseområde. Är för övrigt själv på jakt efter en i Göteborg och söker med ljus och lanterna för en segelbåt med måtten 5.4 x 2 m och djupgående 1m (Monark 540) Mvh Leo Redigerad 30 Augusti , 2020 av lejonleo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 30 Augusti , 2020 Nej tack - det är redan för många kategorier som bara får ett fåtal inlägg per år. Men visst - under ”Köp Å Sälj” kanske en sådan kategori skulle platsa? F ö finns tre annonser på Blocket som erbjuder vinterförvaring i Göteborgsområdet i skrivande stund, https://www.blocket.se/annonser/goteborg/fordon/batdelar_tillbehor/batplats_forvaring?cg=1083&q=Vinterförvaring&r=15 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 30 Augusti , 2020 I Björlanda Kile anges väntetiden som "0" för en båtplats passande en Monark 540 (minsta storleken de erbjuder, 8 x 2.2 m), vilket innebär att du kan få en sån båtplats direkt. Kontakta Grefab. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 30 Augusti , 2020 Det finns ju redan en forumdel för "övriga ämnen" och nog skulle diskussioner om båtplatser kunna tas i den delen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 30 Augusti , 2020 När jag läser bryr jag mig inte om kategorier, gör någon det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 151 Postad 30 Augusti , 2020 Tog 10 år att stå i kö, för att få egen båtplats på Skoghall. Under tiden var det lån i andrahand. Knalla runt i hamnen och kolla vilka platser som återkommande är tomma. Kontakta den som har kontrakt på platsen. Flera gånger har det löst sig så för mig. Givetvis mot betalning och registrering på båtklubben, för försäkringar, vaktgång mm. Aldrig fråga om andra kostnader än vad klubben tar ut. Men kan vara ett bra tillskott, för den som inte tänker lägga i egen båt, just denna, sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lejonleo 0 Postad 1 September , 2020 Ok. Jag tar tillbaka allt jag sa 2020-08-30 vid 18:16 skrev Peter_K: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 1 September , 2020 5 minuter sedan skrev lejonleo: Ok. Jag tar tillbaka allt jag sa Äsch, nu skall du inte vara sådan - bara för att någon tycker olika..?🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 1 September , 2020 1 timme sedan skrev lejonleo: Ok. Jag tar tillbaka allt jag sa Välkommen till MG! Jag håller med Peter_K i båda fallen och jag tycker ändå att båtplatsfrågor är viktiga. Frågan om fler eller färre huvudämnen har tidigare diskuterats rätt livligt utan resultat, så för tillfället är nog frågan rätt död och de flesta som har varit med étt tag har nog förlikat sig med hur det är nu. Ordet är ändå fritt och man kan och får tycka olika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser