rydsforfan 1 Postad 17 Augusti , 2020 Hej! Klantig som jag var så stängde jag i all hast av motorn när den låg i växel. Detta resulterade i att den nu ej går att lägga tillbaka i neutral. Alltså fast i fram. Hur löser jag detta? Är enda alternativet att ta isär riggen? tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 17 Augusti , 2020 Jag antar att det är en utombordare.Tilta upp maskinen och rotera propellern samtidigt som en medhjälpare lägger i neutral på reglaget. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rydsforfan 1 Postad 17 Augusti , 2020 5 timmar sedan skrev Gripen72: Jag antar att det är en utombordare.Tilta upp maskinen och rotera propellern samtidigt som en medhjälpare lägger i neutral på reglaget. Löst:) tack så hjärtligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 17 Augusti , 2020 Toppen, ha en bra kväll! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joabor 6 Postad 18 Augusti , 2020 Grymt bra tips, undrar om jag hade kommit på det själv😮 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 18 Augusti , 2020 2020-08-17 vid 12:39 skrev Gripen72: Jag antar att det är en utombordare.Tilta upp maskinen och rotera propellern samtidigt som en medhjälpare lägger i neutral på reglaget. Dra ur tändkablarna innan nån petar på propellern med handen!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 18 Augusti , 2020 Man får vara bra flink med händerna om man ska lyckas få igång en utombordare genom att rotera propellern. Men du kanske menar att någon vid reglaget ofrivilligt råkar starta motorn, i så fall räcker det att ta ut nyckeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 18 Augusti , 2020 1 timme sedan skrev Gripen72: Men du kanske menar att någon vid reglaget ofrivilligt råkar starta motorn, i så fall räcker det att ta ut nyckeln. Ja, eller att man har oturen att nåt elektriskt händer under tiden. Det är en mycket enkel åtgärd för att förhindra en hemsk situation, även om sannolikheten är väldigt liten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 18 Augusti , 2020 Påminner mig om sketchen om Harrisburg med Hasse och Tage, men Safety first, så jag kan sträcka mig till att stänga av huvudströmbrytaren 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser