kakel 0 Postad 29 Juni , 2005 Jag har bytt impeller,rengjort knä och förhöjningen till knät ifrån rost båten är bayliner 2455 2001 motor Mercruiser 5,0 MEN högra limpan och knät är varmare än vänstra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 29 Juni , 2005 Låter normalt. Du skall kunna ta på limpan utan att bränna dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alindlof 0 Postad 1 Juli , 2005 Låter som mitt bryderi tidigare i år. Jag har exakt samma symptom på min 4.3-liters. Bytte impeller och avgasklaffar, gjorde rent etc. men det är fortfarande varmare. Jag pratade med en meck och det och han sa att det blir så vid tomgång pga ventiler i termistaten men skall jämna ut sig efter ett tag. Det jämnar aldrig ut sig för mig. Jag slutade jämföra och har hållt koll på tempraturen och kännt på det varmare knät regelbundet men det blir aldrig hett utan verkar ok. ta i trä... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searay 0 Postad 1 Juli , 2005 Har samma symptom på min Mercruiser 4,3 l efi 210 hk -01 men så länge som jag inte bränner mig på den högra sidan så får det va.Det kanske är som mecken sa att det är något i konstruktionen på dessa motorer. / Per-Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser