Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
481GTS

Törs man satsa på en motor som har sjunkit 2 ggr.

Rekommendera Poster

Jag har fått nys om en båt med en 70 hk Yamaha -02:a. Jag är intresserad av snurran och tänkte i så fall skifta med den jag har på min båt, och sedan sälja den andra båten med min nuvarande snurra på. Det har dock kommit till min kännedom att motor varit sänkt 2 ggr. 1.a gången när den bara var någon vecka gammal. 2:a gången i höstas. Motorn funkar och går bra, frågan är hur länge. Är det något man törs satsa på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på, men har han bara gjort som han skall när han plockat upp den ur vattnet skall det inte vara några problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Om du inte vågar kan jag köpa den för en billig peng. Precis vad jag letar efter! :-D Jag skulle höra mej för vad han gjort när den kommit upp och hur snabbt. Vatten, sand, elsystem... Mycket kan gå åt h.... om det är sand i motorn och lager och grejer. Vatten försvinner rätt lätt. Är det i insjö eller västkusten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ostkusten, bräckt vatten. Den har kommit upp relativt snabbt båda gångerna, och är genomgången på marina direkt efter. Larmen i reglaget är tydligen urkopplade, vilket inte känns helt ok. Är detta en stor/dyr reparation?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jantelagen... Killen som äger båten i fråga har det rätt gott ställt, bla 4 båtar varav denna är den sämsta. Någon har retat sig på detta och sänkt hans båt på rent jävelskap, tråkigt... Ps. Jag ska höra med marinan om deras åsikt, de vet väl mest om just denna motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gör du nog helt rätt i. Marinan borde veta bäst. Men jag håller med dig. Känns inte helt bra att signalerna i reglaget inte fungerar. Troligen har elekroniken flippat ur pga. vattenskada. Försök kräva att det åtgärdas först innan du köper båten. Det är en säkerhetsdetalj som kan spara mycket pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allt verkar vara i sin ordning. Motorn är tipp topp enl marinan, även den mesta elektroniken är bytt, alla larm funkar som de ska mm. Genomgången för x antal tusenlappar. -Det finns inget du behöver vara orolig för, enl marinan. Dags för test och prisförhandling :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...