Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Gäst Sofia Djärv

HJÄLP! Sjösättning i Göteborg?

Rekommendera Poster

Gäst Sofia Djärv

Vi kommer få vår segelbåt (Elvström 717) levererad till Göteborg på tisdag kväll (2005-06-28) mellan klockan 18-19, Segelbåten kommer på trailer och problemet är sjösättningen. Är det någon som vet var i Göteborgstrakten det finns en ramp som det går att sjösätta segelbåtar vid (med hjälp av släp och bil)alternativt någon som känner till någon som kan lyfta ner båten. Vi har pratat med en del hamnar och GREFAB, men tyvärr ännu inte hittat någon som kan arbeta efter klockan 16 på vardagar. Tacksam för svar här på forumet eller på min mail sofiadjarv@hotmail.com Mvh Sofia Djärv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haga-Mölndals Lastbilscentral. Box 204. 431 23. Mölndal. 031-7061176. 031-874762.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag förstått dig rätt skall ni sjösätta från ramp och inte med kran. I så fall finns det en privat ramp i Tumlehed, Torslanda. Åker ni dig brukar det alltid finnas någon som kan öppna för er. Dom tar ca 150:-. Kan ni fixa kran behöver ni inte ens tala med Grefab. Kör bara ner till Björlanda eller Torlanda Lagun. Kajerna är jättefina där. Även dom har ramp men jag vet inte hur du skall fixa nyckel. Sedan finns en bra hamn som heter Tånguddens båthamn också. Men jag tror inte dom har ramp. Däremot kanske du kan få någon att sjösätta med deras kran även kvällstid. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Det finns en ramp mitt under Göta Älvbron på hisingssidan mellan bropelarna, Betongramp men dock ingen kran. Närmsta kran finns inne på varvet bredvid. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...