Bryggaseglarn 0 Postad 27 Juli , 2019 Hej forumet! Har sökt igenom forumet nu efter några tips, men kommer inte vidare. Årets finaste dag, självklart dog båth***et igår och inga mekaniker i sikte i helgen.. Honda BF50 på en Ryds 478 GT, båda -07. Gått i sötvatten och motorn ser ut som ny fortfarande. Problemet började för 3 dagar sedan, motorn startade inte förrän på tredje försöket. Kändes då spontant som ett glapp någonstans. Har startat och gått som en klippa tidigare år med kanske något undantag förra året. Men nu är det stendött. Vrider jag nyckeln nu hoppar inte ens trimmätaren till, vilket jag har för mig den gör annars. Följande är "felsökt" (obs lekman!). Testat med tre olika batterier, det är inget fel på dem då de startar både ATV och klippare utan problem. Trimmen fungerar, både från gasreglaget och direkt på motorn utan problem. Bytt alla säkringar jag hittat - 2 st i motorn, 1 st till Defa startspärren samt 1 i en röd liten plastdosa vid pluspolen vid batteriet som jag inte riktigt vet vart den går. Kikat runt på alla ledningar under huven, inget ser ut att vara urdraget iaf. Ruckat i dödmansgreppet sjuttielva gånger för att den inte skulle vara upphakad. Huvudströmbrytaren - verkar faktiskt vara helt åsidosatt, allt kablage sitter bara på ena sidan iaf så förstår inte riktigt vad den gör för nytta. Ingen växel ligger i, propellern snurrar fint. Startspärren från Defa blinkar fint och slutar blinka när jag trycker på knappen. Finns det något annat tips för en som inte vågar skruva för mkt innan man får ställa in den i kön hos mekanikern? En pizza och medföljande stor kall kommer på Swish om jag löser det på ditt tips!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ahmed 8 Postad 28 Juli , 2019 Har du ström till startrelät? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bryggaseglarn 0 Postad 6 Augusti , 2019 Här kommer en uppdatering. Verkstaden bytte tändningslås, funkade sporadiskt efter det. Efter lite "ryckande i kablaget" under pulpeten startar den nu som en klocka igen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 6 Augusti , 2019 Varför bytte de tändningslåset? Det verkar som det är glapp i kontakterna i kablaget istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ahmed 8 Postad 6 Augusti , 2019 8 timmar sedan skrev Baxlaget: Varför bytte de tändningslåset? Det verkar som det är glapp i kontakterna i kablaget istället. För att mjölka pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 7 Augusti , 2019 6 timmar sedan skrev Ahmed: För att mjölka pengar. Nej, kan vara inkompetens också. Eller fler fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser