patrikflink 804 Postad 1 Juli , 2019 Någon som har denna? Har problem (om det nu är ett problem...) med att jag får leka med planen ganska mycket, så denna pryl verkar smart. Tänkte uppgradera min båt med denna om den fungerar bra till mina hydrauliska trimplan, vill bara få lite referenser från Er som har denna eller någon som har ett liknade och kan tipsa osv. Länk: https://www.seasea.se/trimplanspanel-acsrp-auto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj1 22 Postad 1 Juli , 2019 Har Mente Marin ACS RP på min -Yamain 79.a, fungerar utmärkt! Man byter kurs, får vinden i sidan och vips så rätar båten upp sig igen. /Kaj 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 1 Juli , 2019 (redigerade) 2 timmar sedan skrev patrikflink: Någon som har denna? Har problem (om det nu är ett problem...) med att jag får leka med planen ganska mycket, så denna pryl verkar smart. Tänkte uppgradera min båt med denna om den fungerar bra till mina hydrauliska trimplan, vill bara få lite referenser från Er som har denna eller någon som har ett liknade och kan tipsa osv. Länk: https://www.seasea.se/trimplanspanel-acsrp-auto Det finns en del skrivet om den i forumet om du söker på mentemarin, tex denna /Bernte Redigerad 1 Juli , 2019 av Bernte-AQ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 804 Postad 2 Juli , 2019 8 timmar sedan skrev Bernte-AQ: Det finns en del skrivet om den i forumet om du söker på mentemarin, tex denna /Bernte Perfekt! Sökning på luren är kass, tack för länken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 10 Augusti , 2019 Har monterat denna på min Bavaria 32 Sport och den funkar grymt i planingsfart - den rätar upp båten på nolltid och ignorerar svängar. Har dock haft lite problem med att den kör ner babords trimplan i låg fart, speciellt när jag saktat in från planing, men jag tror det kan bero på att jag monterade panelen i gamla trimplanspanelens hål som på min båt sitter lite lite vinklat och därför inte helt i linje med midskeppslinjen vilket dom är känsliga för. Jag kan ju även ha råkat trycka på fel knapp någon gång och sparat in en felaktig inställning som en ny kalibrering ordnar. Behöver bara hitta manualen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 10 Augusti , 2019 2 timmar sedan skrev Sjoingenjoren: Jag kan ju även ha råkat trycka på fel knapp någon gång och sparat in en felaktig inställning som en ny kalibrering ordnar. Behöver bara hitta manualen... Har du provat det nya kallat internet, Mente ? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 13 Augusti , 2019 Jag har installerat mitt system i år, den trycker ner ena trimplanet i botten när jag försöker använda autoläget. Jag har kalibrerat och provat allt enligt manualen. Nu har jag skiftat 3:ans och 4:ans kablar , de som går till trimplanen. Så nu fårvi se om problemet är löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 13 Augusti , 2019 Funkar det enligt installationsanvisningen nu då? Dvs att trimplanen går åt rätt håll vid test. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser