MattiasBergaker 0 Postad 19 Maj , 2019 Hej! Har plockat av drevet för att byta knutkors, trodde jag kunde få loss det på plats men det verkar värre. (sitter som satan) Antar att jag behöver ha loss hela drivknuten för att kunna sätta det i ett större skruvstäd eller liknande för att pressa ut det. Men hur får jag loss drivknuten ifrån drevet, det sitter ju 6-8 insexskruvar på insidan (se bild) Har lossat dessa för att försöka dra ut den, men det verkar sitta ändå.. Är jag klen eller sitter det i något mer? Eller andra bra tips på det här? //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 544 Postad 19 Maj , 2019 Man brukar behöva använda en glidhammare som man krokar fast i mellanbiten på knutpaketet, och rycka loss det. Man måste vara väldigt försiktig när man sätter ihop knutarna. Man har inte fasat någonstans, så det är vassa kanter som gör att lagerskålarna lätt fastnar, när man trycker i dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 19 Maj , 2019 http://www.boatinfo.no/lib/volvo/manuals/aq100drive.html#/38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser