earendel 4 Postad 18 April , 2019 Hej Har köpt en båt med 270 drev. Med reglaget i neutral läge så går båten framåt. Kabeln är tydligen fel justerad. Bilden nedåt visar hur kopplingen är på drevet med reglaget i neutral. Hur justerar jag kabeln så att det bli rätt??? Tack på förhand Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 18 April , 2019 Hej. Kolla att reglagekabelns infästningar sitter riktigt både vid reglaget och drevet. Sen kan du justera med tärningarna. Det ut ser som att du behöver byta tätning i växelmekanismen. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 26 April , 2019 Hej igen Det är omöjlig att justera tärningen så att det passa in i hålet. Det verkar så att kabeln är för kort, Kan jag justera kabels längd upp i reglaget? Jag har Morse reglage (se bilden) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 26 April , 2019 Du har ju dubbelmontage, beter sig bägge dreven lika? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 26 April , 2019 1 timme sedan skrev earendel: Hej igen Det är omöjlig att justera tärningen så att det passa in i hålet. Det verkar så att kabeln är för kort, Kan jag justera kabels längd upp i reglaget? Jag har Morse reglage (se bilden) Har du kollat att kabeln rör sig ute vid drevet, när du drar i spaken? Det kan vara så att kabeln har gått av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser