JasminD 0 Postad 31 Mars , 2019 Hej alla! Jag har en äldre Mercury 402 40hp 2 takt som jag byte kylmantelns packning på, jag under om det finns någon som vet hur mycket ska jag dra år bultarna med momentnyckeln? Tacksam för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 31 Mars , 2019 Har du ingen kompis som är bilmek eller så? Om, eller inte, du har det tror jag han skulle säga att dra lite lagom och ändå tillräckligt. Använd din känsla. Det kommer fungera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 31 Mars , 2019 Det finns tabeller på nätet där man väljer storlek på bultförbandet och avläser lämpligt moment. I allmänhet dras klenare bultar alldeles för hårt, och grövre alldeles för löst. 🛠️ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 31 Mars , 2019 (redigerade) 7 minuter sedan skrev Pentax: Det finns tabeller på nätet där man väljer storlek på bultförbandet Avser det antal Nm för topplocket på en tvåtaktare eller för IKEA-stolar? Redigerad 31 Mars , 2019 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 31 Mars , 2019 Ingen skillnad vilken aplikation det är, det är material och sträckgräns som är avgörande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 31 Mars , 2019 (redigerade) Det var ju det jag sa ... 80 Nm på en IKEA-stol är inte framgångsrikt. Hur många Nm på ett topplock för en tvåtaktare rekommenderar du Pentax? Kan du kolla din tabell? Redigerad 31 Mars , 2019 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 31 Mars , 2019 7 minuter sedan skrev Baxlaget: Det var ju det jag sa ... 80 Nm på en IKEA-stol är inte framgångsrikt. Hur många Nm på ett topplock för en tvåtaktare rekommenderar du Pentax? Vem har påstått att det ska vara 80 Nm på skruvarna i en IKEA stol? Jag kan inte ge någon rekommendation då jag varken vet material eller storlek på förband. Det kan bara den som har nödvändig dokumentation från tillverkaren, eller den som har nämnda bultar och kan gå in i en tabell och avläsa korrekt åtdragningsmoment för motsvarande förband. 😁 🙉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser