Blandkrabban 8 Postad 16 September , 2018 Jag har en MD5B med 120S-drev. Jag hittar inga uppgifter om propelleraxelns diameter, inte ens i servicemanualen. Inget svar på Sailguide heller. Någon här som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 16 September , 2018 Hej. Av vilken anledning vill du veta det och på vilken del av axeln vill du ha måttet? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blandkrabban 8 Postad 17 September , 2018 Jag har hittat en begagnad foldingpropeller med 25 mm axelhål och vill veta om den kan tänkas passa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sajjen 199 Postad 17 September , 2018 Alla drev har splines-fäste för propellern. Det är vad jag förstår samma splines på alla förekommande drev. Du behöver hitta en propeller som är gjord för drev, inte för axel. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blandkrabban 8 Postad 17 September , 2018 Tack för svar. Då behöver jag inte undersöka den propellern närmare, då den var för axel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser