Raffez 0 Postad 3 Augusti , 2018 Jag har en däcksförskruvning på styrbordssida (Sea Ray 220 ov 1989) som det står wastewater på. Jag har ingen septitank, vad jag vet. Varför sitter den där? Någon som vet? /Ralf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 3 Augusti , 2018 Nej jag vet inte, men går det att följa slangen så får du svar. Finns det inget i andra änden så är väl tanken bortmonterad - eller aldrig monterad - och det enklaste vara att lämna däcksförskruvningen. Du får säkert bättre svara snart. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 Augusti , 2018 Amerikanska båtar från den tiden hade väl alltid skittank? Men det kanske finns undantag? Om det fanns tank så gick nog en slang från toaletten till tanken. En annan slang till däckstömningen. På eller bredvid tanken satt en elpump med överbordventil. Där har du lite att leta efter. Kolla också var toalettens nuvarande utlopp sitter. Ser det eftermonterat ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattias_hyll 0 Postad 12 Augusti , 2018 Japp - bhemac har rätt. Det är förberett för en (liten) septitank. Det finns både waste-lock, slang samt avluftningsslang. Men troligtvis har du bara en porta-potti och slangarna ligger därför oanslutna. Tag bort dom eller låt dom bara vara. Jag gjorde det senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser