Evinrude1978 0 Postad 30 Juli , 2018 (redigerade) Hej, Har en Evinrude 70hk -83. Den har spökat hela sommarn. Ibland har jag gnista på alla burkar och startar å går som en klocka. Sedan kan den bara va helt död, ingen gnista överhuvudtaget. Har kopplat bort dödmansgreppet precis innan cdi/powerpack. Har kollat med annat start kablage fram till den stora kontakten på höger sida motorn(framifrån sett)ingen lycka. Någon som har en idé om vart mitt glapp kan va? Powerpack? Men kan de va så av å till? Har försökt gå igenom kabelmattan utan att hitta nåt. Alla tändspolar nya. Redigerad 30 Juli , 2018 av Evinrude1978 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 30 Juli , 2018 Hade i våras ganska exakt samma problem med min motor (Yamaha 80hk -86). Fick allehanda tips om felsökning, framför allt grävde jag ner mig ordentligt i jordningen. Det visade sig dock till slut att jag själv när jag hösten innan skruvade bort cdi-boxen inte hade skruvat fast den ordentligt och den får tydligen sin jordning ifrån de bultarna den sitter fast med. Efter att ha dragit åt dem går motorn som en klocka. Så om har haft någonting bortskruvat, kolla att du har skruvat fast det igen 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evinrude1978 0 Postad 30 Juli , 2018 Tack för tipset. Skall gå över å kolla tycker vi har ryckt i det mesta redan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser