mamaars 0 Postad 26 Juli , 2018 Hej, Jag har en Johnson 90hk från -91. När jag startar motorn funkar friläget, men om jag lagt i framväxeln och sen lägger i friläget så fortsätter motorn att driva framåt till jag lägger i backen. Om jag går från back till friläge händer inte detta. Vad är det som inte stämmer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 26 Juli , 2018 Du behöver antagligen bara justera. Prova justera växelvajern så den ligger lite mer "åt backen". Går inte det borde det gå att justera staget ner till växthuset, borde gå att hitta om du följer länkaget från vajern, här har jag bara hållt på med äldre motorer, men borde inte vara så krångligt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mamaars 0 Postad 26 Juli , 2018 Tack för snabbt svar. Jag ska testa det. Kanske ska tillägga att jag har ett enspaksreglage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 26 Juli , 2018 Kan kanske också vara reglaget som kärvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser