Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Papabear

Försäkring

Rekommendera Poster

Har precis köpt mig en Båt av modell Bella 450 fr,med motor 55 hk. Nu är bara problemet att jag inte kan försäkra den P,G,A att det bara får vara max 40 hk 20% som blir 48 hk. Så är det någon som vet nått försäkringsbolag som kan försäkra min båt. Eller är det bara till att byta motor,som nu känns lite sorgligt. :cry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har försäkrat min båt nu hos Länsförsäkringar. De verkade resonabla, hör med dem vad de anser. De informerade även att man kan behöva en tilläggsförsäkring om man får maskinskador som ej orsakas av kollision. BRA. Mitt gamla bolag (inte Länsförsäkringar) sade inte ett knyst om sådant och jag levde i tron om att maskinskada ingick och när jag fick en sådan fick jag reda på vad som verkligen ingick. Känner mig blåst. Men är mitt egna fel att jag inte kollade upp dem bättre. Man får inte ge antireklam här så om du vill ha reda på vad kass-bolaget heter kan du skicka ett mail. mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok Roland jag läste ditt mail. Men jag tror inte det löser mitt problem med att jag har förstor motor.För mycket hk. Jag har ringt och hör med några försäkringsbolag redan. Men det måste ju finnas fler båtägare som har förstora motorer än vad tillverkarna rekomenderar,och är försäkrade? och vad har dom/ni för bolag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja Sammarbetsvilja kan vara bra från bådas sidor, 55 är ingen jättemotor men kanske lite stor för en liten båt. Hoppas det löser sig. mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen är båten försäkrad, Svenska Sjö blev det. Men när jag kom ner till båten för att fästa dit min nya dyra båtkätting. Fick jag panik, båten luta med akten ner i vattnet. Så det blev bara till att länsa. Nu ligger båten hemma igen på land iväntan på att fixas till. jag tror att det är självlänsen, ska kolla på det imorgon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...