Kenneth_S 137 Postad 29 April , 2018 Någon som vet vilken sorts glykol det ska vara i expansionskärlet på en vp tmd 40b, propylen eller etylen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 29 April , 2018 Nu kommer inget svar på din fråga! Är motorns kylsystem helt tom? Om inte ska du ha samma typ av glykol som tidigare. Om du inte vet vad som är i kylsystemet så är mitt råd att tömma ur allt och börja om från början. Färgen på vätskan ger dessvärre ingen vägledning. Min gissning är att du ska ha etylenglykol i motorn. Du får säkert snart svar. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 5 Maj , 2018 Fast, svaret kom ju delvis från Mackey. Är det helt tomt spelar det ju ingen jättestor roll, har man en instruktionsbok står det antagligen där. Finns det redan i och båten har haft tidigare ägare så byt, då man inte har en aning om vad det är i, och vissa inte bör blandas. Dock ska tilläggas att jag vet många som blandat hej vilt utan några som helst problem... Men att chansa kan ju vara dumt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser