Jockesandberg 0 Postad 14 November , 2017 Hej är det någon som har trimmat en 6hk 4takt yamaha från 2017? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jockesandberg 0 Postad 16 November , 2017 Hur gör man då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 16 November , 2017 Man säljer motorn och köper en större..... Varför ens trimma en helt ny motor? Dessutom, kanske kan kräma ut kanske två, tre hästar till som ger en knop, kanske två. Det är inte som att trimma en moppe. F6 har mindre slagvolym än F8, så det är inte bara att ta bort någon strypning osv. Annars trimmas dessa som vilken motor som helst. Portning, större förgasare osv. Men det är i mina ögon bortkastat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jockesandberg 0 Postad 16 November , 2017 Vill gärna ha vikten på 6hk då jag flyttar runt snurran. Har en great White ribb 270 vill att den ska plana snabbare sen kan man släppa på gasen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 16 November , 2017 (redigerade) Det kanske är alldeles uppenbart men tål att påminnas... garantin ryker all världens väg om du sätter igång med sådant. Yamaha har väl åtminstone ett par-tre års garanti i alla fall. Nu är kanske en 6-hästars ingen jätteinvestering men ändå... Redigerad 16 November , 2017 av hbengtsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 17 November , 2017 F6 är samma motor som fyra och femhästaren, så den är redan den starkaste i sin serie. Det kanske krävs modifiering av kamaxel kombinerat med portning och större förgasare. Dyrt blir det och garantin ryker all världens väg. Ett alternativ är ju att hitta en äldre tvåtakt om nu vikten är viktigast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 17 November , 2017 Byt till en 2-takts Mercury 7.5hk. Du kan knappast köra upp så många liter/år så att det kallas miljöbuse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser