axelroger 0 Postad 23 Maj , 2005 Hej Jag undrar vilket vilka ekolod som är bäst till trolling ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 23 Maj , 2005 Hej dom flesta nya är bra fast har du råd så köp färgskärm :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ospreyrib_com 0 Postad 23 Maj , 2005 Jag är personligen väldigt fast för Eagle ekolod. Vill man ha combo (GPS/Ekolod)så är det Lowrance. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
axelroger 0 Postad 24 Maj , 2005 Hej tack för tipset men varför Eagle. ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 24 Maj , 2005 Föredrar något av raymarines färgekolod. Fantastisk skarp bild efter den digitala signalbehandling. Har sett jämförelser med andra lod och dessa är nog vassast just nu. Skulle inte välja ett framåtseende om det inte är ett komplement till ett fiskelod. Framåtsende är bra på att titta framåt men inte att hitta fisk. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sefyr 0 Postad 2 Juni , 2005 Förslår en kombinerad plotter/ekolod Furuno GP-7000F med snabb plotter och ett grymt lod.Mvh/Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Juni , 2005 Hej! Jag har haft ett kombiinstrument. För detta skulle ju vara så smart. Usch! hur många gånger slog jag mig inte på fingrarna. Varför, frågar sig kanske någon? Jo, ifall någon av dessa fantastiska komponenter gick sönder och det gjorde dom. Var jag tvungen att lämna in hela rubbet. Var på så sätt helt blind 2 - 3 veckor. Vill inte hänga ut någon tillverkare. Utan bara konstatera, se till att det finns servicekapasitet hos leverarntören!! På tal om två namngivna fabrikat (är nog i verklingheten samma) Eagle och Lowrence är samma skit. Men dom verkar ha en fungerande service i Kungsbacka. Och vad köpte jag nu vis av 10 års svärande? Jag har navigering och djupangivelser på två skärmar. För ifall den ena rasar så hittar jag med den andra. Behöver på så sätt inte avbryta mitt fiske. I trollingfarter fungerar de flesta loden. Sedan är det givetvis så att med högre pris så får du, till en viss gräns, oftast bättre kvalitet på prylarna /skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 2 Juni , 2005 Kan också rekommendera Furono, har ett sådant själv och det inger en hög kvalitets känsla, väldigt robust. Val av modell styr som vanligt plånboken, finns både billiga och riktigt olösliga priser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
axelroger 0 Postad 2 Juni , 2005 Hej alla Tack för svaren jag har tänkt att köpa en garmin 188c vet ni något om dom bra eller dåligt så vore jag glad om jag fick veta det, tack på för hand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 2 Juni , 2005 Hej garmins ekolod. och gps är bra grejor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser