Bogus 3 Postad 22 Juli , 2017 Backspärren krånglar. När jag lägger i backen vid stillastående så är det inget problem men när jag under färd skiftar från fram till back så går backspärren inte i utan drevet lyfter och propellern bara vispar runt i ytan. Vad kan det vara för fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 22 Juli , 2017 Det är nog inget fel. När du lägger i friläge, och båten gör fart genom vattnet lyfts drevet av vattenströmmen. När du sedan lägger i backen är drevet lyft lite och backspärren kan inte greppa. Man får vänta med att lägga i backen tills båten går lite saktare. Av samma anledning ska man inte lägga i friläge och sedan dra på igen när båten rör sig i högre fart. När man lägger ur växeln lyfts drevet, och när man drar på igen slår det ner med en smäll. Det är en nackdel med backspärren på 100- drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bogus 3 Postad 22 Juli , 2017 Hej Rollen! Jag har aldrig haft detta problem tidigare utan det har kommit i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nojjan 5 Postad 22 Juli , 2017 (redigerade) Jag vet inte men du kan ju kolla att fjädern inte sträckts eller att justerskurven inte sitter fel. Kolla enligt länk till instruktion. Redigerad 22 Juli , 2017 av Nojjan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser