Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
oskarohrstrom

Mariner 9.9hk tvåtakt som förbrukar tändstift?

Rekommendera Poster

Hej, har en 90tals mariner 9.9hk tvåtaktare som verkar ta sönder tändstiften eftersom.... vad kan vara felet?

Mvh/Oskar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bild på stiften, då kanske man kan ge ett svar, i princip omöjligt att ge råd annars på en sådan vag beskrivning som "vad är felet".

Hur går motorn, svårstartad varm/kall, ryker mycket etc etc, vad händer när stiften går sönder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säker på att du har rätt stift till motorn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bild på stiften, då kanske man kan ge ett svar, i princip omöjligt att ge råd annars på en sådan vag beskrivning som "vad är felet".

Hur går motorn, svårstartad varm/kall, ryker mycket etc etc, vad händer när stiften går sönder.

Stiften ser hela ut, motorn går bra tills stiften slutar tända,  rycker inte något märkvärt, kan det vara fel på nån spole tro? Det som händer är att det plötsligt dör i en cylinder efter ett tag.... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säker på att du har rätt stift till motorn?

Jag har köpt samma som de som var i när jag köpte den. men det kan ju iof vara fel kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade också en sån, med samma problem.

Men den trillade i sjön från släpbåten i styv motvind och hög sjö, så dit for det problemet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det händer och den stannar om du låter den vara tills den kallnat helt, går det att få igång den på alla burkar då?

Vet du vilken cylinder som strular, är det samma hela tiden? Om Ja skifta spolarna och se om felet följer spolen., Inte ovanligt att en tändspole ger sig när den blir varm.

Kolla i teknisk spec vilka stift som ska sitta i motorn, finns nog att hitta om du googlar lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...