megalordon 2 Postad 17 April , 2017 Hej, I och med att vi ligger vid en brygga med bojar som akterförtöjning har jag letat lösningar som förenklar livet vid till- och utläggning. Läste om bojkroken HandyDock i ett av vinterns nummer av Praktiskt Båtägande. Någon som har erfarenhet av dessa krokar, är de bra? Är de starka nog för vår båt med deplacementvikt på 2 300 kg? /Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 17 April , 2017 Vi köpte HandyDuck för ett par år sedan och tycker den fungerar utmärkt både vid tilläggning och avgång. Vår båt väger också dryga 2 ton och den känns absolut tillräckligt rejäl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 17 April , 2017 Min båt väger drygt fem ton och jag är helt nöjd... =) Just nu ligger jag akterförtöjd vid pålar och använder då sling, funkar utmärkt.. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 17 April , 2017 Se min erfarenhet. http://www.maringuiden.se/forum/topic/79908-trasig-krok-handy-duck/?fromsearch=1 Jag har köpt en ny krok men är noga med att den sitter rakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser