Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Gäst roger

garmin 76map

Rekommendera Poster

Gäst roger

hallå. jag har just köpt en ny garmin76map från ebay.jag undrar om den kommer att funka som den ska här i norden,kan man plocka in sjökort över ålandshav?får man svensk text i den? 1500kr gav jag för den...de tyckte jag va billigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst roger

köpa föst å fråga sen e kanske inget lyckat.....men tog förgivet att de skulle funka....man ska väll inte behöva köpa en ny gps bara för att man ska segla över stora haven?eller? :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Om du ska ladda upp sjökort till din gps behöver du en Garmin Bluechart skiva, kopior funkar inte eftersom du behöver en unik kod till din GPS utöver cdkoden. Ser ingen anledning till varför inte din GPS skulle fugngera här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst roger

blue skivan har jag.får man svenska menyer i en gps från usa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Hallå själv! Du måste köpa ett kort hos någon handlare, så kommer den troligtvis funka. Du måste klicka dig fram till språk och där kan du ändra till svenska, så var det med min men det är en 172ci, också köpt där över. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst roger

Tjena..nu har jag fått min gps..äntligen :-) och jag har fått en blue chart skiva v4.0 av en släkting.Han påstår att de går att registrera två gps enheter per kod som följer med skivan.Han har en gps registrerad redan och menar att jag kan registrera min med,går de?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har själv en 76C. Och är mkt nöjd, köpte den för halva priset i USA. 76 använder Bluechart på CD och en kod som kan användas till två olika enheter. Vid registrering har du enheten inkopplad tilldatorn och du registrerar enhetens hårdkodade serienummer hos Garmin. Därefter kan du installera om kartpaketet hur många ggr du vill. Svenska menyer finns inbyggda, så är det i alla fall på min. Mvh Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker du skall köpa minst ver 6.5 av bluechart. Då ser dom ut som dom svenska papperskorten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...