RickLar 0 Postad 17 Oktober , 2016 (redigerade) Hej. Enligt förra ägaren har jag ett 270 drev. Problemet blev bara nu när jag köpte ny linavskärare och propeller blev att distansen i linavskäraren är för lång samt propellern har för långt nav, dvs den är längre än axeln. Så är detta ett 270 drev eller vad har jag köpt? :-) Mvh Redigerad 17 Oktober , 2016 av RickLar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 17 Oktober , 2016 tippar på att du finner svar på länken nedan. http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_2_oil_rec_7745608.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 544 Postad 17 Oktober , 2016 Det kan vara ett 250, eller ett 270-drev. de ser likadana ut på utsidan. 250 har rakskurna kugghjul i undre växeln, så de ylar lite mer än 270. Har du en bild på avståndet mellan propeller och zinkanoden, och hur mycket axeln sticker ut ur propellernavet? Vad har du för propellerkona? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 17 Oktober , 2016 Nu finns det propellrar med både kort nav och långt nav till 200:a dreven. En propeller med långt nav passar inte på en axel för kort nav, tvärt om funkar det med hjälp av en distans till propellerkonan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 17 Oktober , 2016 Om det är ett 270 drev är det ett i äldre utförande, oljepluggen med insexhål man ser strax nedanför kåpan satt på senare 270 drev inne under kåpan. Typskylten sitter på ovansidan strax bakom där knutbälgen slutar, om numret börjar på 270 är det ett 270 drev, om skylten ramlat loss ser man oftast resterna efter nitarna den satt med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser