Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Gäst Tommy

Erfarenheter av plotter, Garmin, Lowrance

Rekommendera Poster

Gäst Tommy

Hej, Är det nån som har några erfarenheter av Garmin eller Lowrance plotter? funderar på att köpa en ny Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nyligen skaffat en Lowrance 332C GPS Plotter som jag är mycket nöjd med. Just denna modell har 5 skärm och en upplösning på 480*480 och 256 färgervillket hjälper mig som ser som en kratta :lol: Just vad som gör en Garmin bättre mot en Lowrance och tvärtom är väl lite vad för krav man har på pris vs funktion. Kolla in www.navpoint.se där det står att läsa om Lowrance. Har varit ute med bekanta som har Garmin 188C. Något lägre upplösning, men i ärlighetens namn så tycker jag dom flesta GPS plottrar är likanada mer eller mindre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv en Garmin 172c plotter, tycker den är kanon, enkla menyer etc..har ju inget att jämföra med men den kan jag ändå rekommendera! Mvh David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en garmin 178c med ekolod, knapparna är logiska med svensk meny !fungerar jättebra :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jag har erfarenhet av Navman 5500 och Garmin 182 192. Möjligen är min bedömning lite orättvis eftersom de utvecklas kontinuerligt under samma modellbeteckning men jag tycker Garmins plottrar uppdaterar bilden snabbare. Navmans har kort som mer liknar verkligheten (=fler fästpunkter/bättre konturer?) tycker jag. Om Lowrance vet jag inget. Vet dock att flera tillverkare av kort kommer ut med guld-versioner av sina kort. De är mer detaljerade men jag antar att de kräver mer datakraft. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Garmin GPSMap 178C, invigde den ihelgen. Är helnöjd med den. Stog själv i valet och kvalet mellan en Garmin GPSMap 178C och en Lowrance LMS 337. Eftersom jag ville kunna planera rutter mm i min PC föll Lowrance bort, den klarar inte detta ännu. Köpte Bluechart på CD och ett tomt minneskort och en kortprogrammerare. Fungerar hur bra som helst, förutom vissa problem med å, ä ö. Kan rekomendera Garmin GPSMap 178C, bra mycket billigare än Lowrance. Kolla på nätet www.powerpc.se mycket bra pris, dock endast 1års garanti och manual på Engelska, tyckte det var värt de ca 2500:-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart intresserad av 172C till rätt pris. Får man fråga vad du köpte den för i våras. Kör du med intern eller extern antenn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du kan få en för under 5000kr. Jag har haft en 172Ci (intern antenn) både i en Örnvik 550 HT och en Albin 25. Har funkat perfekt. Väldigt enkel att hantera.
//Ulf 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Garmin 420 från USA i somras och är mycket nöjd. Enda anmärkningen är att jag saknar en loggfunktion över körd distans på aktuell tur och totalt. I o f kanske det är skit bakom spakarna, men jag har letat men inte lyckats hitta funktionen och tror faktiskt inte att den finns...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Lowrance 522 iGPS och är mycket nöjd med både funktioner samt bemötande vi frågor och service ! Skärmen har en mycket bra bild och funtionerna är logiska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...