CubaCola 2 Postad 11 Augusti , 2016 Har detta läckage och jag undrar om det är något som man kan åtgärda själv. Vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 11 Augusti , 2016 Ja. Alternativet är förmodligen att någon annan gör det själv... å då kan "man" ju. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 11 Augusti , 2016 Ja. Alternativet är förmodligen att någon annan gör det själv... å då kan "man" ju. Allting är ju gjort av någon själv, ibland (t.ex. kärnkraftverk) med hjälp av några andra som hjälpt till själva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 11 Augusti , 2016 Bortsett från de något tramsiga utläggningarna om självgjort, så förstår jag inte vad det är som läcker. Det kan väl inte va nåt större läckage -av bilden att dömma - eller!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 Augusti , 2016 Det har läckt lite vid oljekylaren tror jag att det är, är lite rostigt där. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 11 Augusti , 2016 Det har läckt lite vid oljekylaren tror jag att det är, är lite rostigt där. Kalle Kan det va nån större fara!? Jag tycker det brukar se betydligt värre ut på motorer som är i drift. Är dock novis på området. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 11 Augusti , 2016 Ahaa där. Såklart. Ta loss, gör rent, skaffa ev tätning/tätningsmedel.. sätt ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 11 Augusti , 2016 Något större läckage verkar det inte vara men även små läckor ska man väl fixa? Jag hade nog väntat tills efter båten var på land och helt sonika skruvat i sär och bytt packningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 Augusti , 2016 Det har läckt lite vid oljekylaren tror jag att det är, är lite rostigt där. Kalle Kan det va nån större fara!? Jag tycker det brukar se betydligt värre ut på motorer som är i drift. Är dock novis på området. nej verkligen inte. Ja ovanligt nymålat og fint. Sista påståendet vill jag inte hålla med om. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 11 Augusti , 2016 Sista påståendet vill jag inte hålla med om. Kalle Varför inte det!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 Augusti , 2016 Jag skulle kunna utveckla svaret, men jag avstår, du får lita på min åsikt. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 11 Augusti , 2016 Hej. Det där ska du ha noggrann koll på. När kanten på oljekylaren fräter sönder så finns stor risk för att o-ringen kryper ut och sen sprutar oljan ut i motorrummet med allt vad det kan medföra. T.ex. motorskador. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Augusti , 2016 Hej. Det där ska du ha noggrann koll på. När kanten på oljekylaren fräter sönder så finns stor risk för att o-ringen kryper ut och sen sprutar oljan ut i motorrummet med allt vad det kan medföra. T.ex. motorskador. Ingemar Efter att läst Ingmars inlägg och förstorat bilden, ser jag ju vad han såg direkt! Jag såg bara lite rost på locket, men de allvarligare, frätskadorna på själva oljekylaren gick mig obemärkt förbi. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CubaCola 2 Postad 12 Augusti , 2016 (redigerade) Hej. Det där ska du ha noggrann koll på. När kanten på oljekylaren fräter sönder så finns stor risk för att o-ringen kryper ut och sen sprutar oljan ut i motorrummet med allt vad det kan medföra. T.ex. motorskador. Ingemar Efter att läst Ingmars inlägg och förstorat bilden, ser jag ju vad han såg direkt! Jag såg bara lite rost på locket, men de allvarligare, frätskadorna på själva oljekylaren gick mig obemärkt förbi. Kalle Någon som vet om det finns en slags dokumentation om att demontera denna oljekylare? Redigerad 12 Augusti , 2016 av CubaCola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser