earendel 4 Postad 27 Juli , 2016 Hej Har precis bytt topplockspackning på min AQ130. Men det kylvattenrör som går över avgaslimpan och går ner i 4 uttag i limpan har lossnat. Nu har jag köpt nya gummitätningat. Är det bara att trycka dit röret i uttagen?? Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 541 Postad 27 Juli , 2016 Man trär packningarna på rören, smörjer dem med fett och trycker ner rören i hålen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 27 Juli , 2016 Detta rör har en tendens att kunna lossna även med packningar. Jag brukar därför ha lite sika eller dylikt runt röret i nåt av hålen för att vara säker. Man kan även göra en bygel som låser fast röret mot en bult i närheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 27 Juli , 2016 Hej. Innan du monterar röret med gummiringarna så prova utan tätningar att alla fyra rören går ner lätt och mitt i hålen. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser