Malle86 0 Postad 18 Juli , 2016 Hej har fått ett problem med min båtmotor efter vintern, den startar inte när den har fått stå över natten. Men går bara igång med startgas, sen går den igång utan problem. Sen är de samma visa nästa dag. Kan det va nåt med tändningen. Typ tändstiften som behövs bytas.? Eller va har ni för tips.? Motor: Mercury 150hk black max 1984. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 18 Juli , 2016 Du pumpar blåsan hård antar jag? Att något går på startgas brukar tyda på bränslefel. Att något startar på det och sedan går själv är en klassiker för motorer som stått och inte vill gå på den gamla dåliga soppan som är kvar i tanken. Med andra ord pekar detta snarare på bränsle och kanske då mot primersystemet. Har du kikat att det fungerar som det ska? Ta av luftburken och kolla om det kommer en dusch bensin när du trycker in nyckeln med tändningen på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 18 Juli , 2016 Är det ny eller gammal bensin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malle86 0 Postad 18 Juli , 2016 Mange249: då får jag kolla det imörra. modifieradvega: ny bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser