Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Kenneth_S

finns det fasta dubbar på stora rävholmen naturhamn...?

Rekommendera Poster

Ska ut nu i dag och över helgen, och ska bl a till Stora Rävholmen ovanför Donsö och Styrsö. Har aldrig varit där, och undrar om det finns fasta dubbar på Rävholmen...?

Någon som varit därute, och vet hur det är?

Ser fram mot svar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittat dem... Ligger gôtt långsides, med en grann kvällsutsikt över Vinga ☺

Redigerad av Kenneth_SSSSS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På den västra sidan, vilken jag antar är där du tänkt lägga till, så är den "stora" viken rätt utsatt, och där har jag aldrig legat. Den tunna smala norr om nyss nämnda, är ok om man lägger till vid den höga klippan, bakom de bägge små holmarna. Där finns, mig veterligen inga fasta angöringar. Inga problem med bergskil dock. Var mkt försiktig vid infart, då du måste göra två rätt raska 90gradare. Har du kryssarklubbens bok över naturhamnat, så framgår det där om fast punkt finns

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På den västra sidan, vilken jag antar är där du tänkt lägga till, så är den "stora" viken rätt utsatt, och där har jag aldrig legat. Den tunna smala norr om nyss nämnda, är ok om man lägger till vid den höga klippan, bakom de bägge små holmarna. Där finns, mig veterligen inga fasta angöringar. Inga problem med bergskil dock. Var mkt försiktig vid infart, då du måste göra två rätt raska 90gradare. Har du kryssarklubbens bok över naturhamnat, så framgår det där om fast punkt finns

Ligger på östra sidan, lagt oss långsides i 2 fasta dubbar samt en bergskil föröver. Här ligger vi gôtt även om det mot all förmodan skulle börja vinda... Ska enligt prognosen inte vara västlig vind förrän lördag, och då inte mer än 4-5 m/s...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...